Gratis yoga videoer

9 Solhilsner

Det er her det hele begynder. Start dagen med disse 9 solhilsner. Vi lander i kroppen og integrerer vejrtrækningen med kroppens blide bevægelser i solhilsnerne. Vi hilser på solen og på lyset – vores indre lys og vores evige lys. Denne sekvens er kun meget lidt guidet, så er mere til dig der har lavet dem før, end til nybegynderen.

Indre Ro

I denne yin yoga klasse vil vi arbejde os væk fra larmen, væk fra støjen der svirrer omkring os i denne tid. Vi vil vende opmærksomheden indad ved brug af en åndedrætsteknik, der stimulerer Vagus nerven og selvfølgelig efterfølgende blide yin yoga stillinger. Altså pranayama, yoga og savasana der får dig til at finde en indre ro. God fornøjelse.

Yin yoga for lænden

I denne lille yogaklasse guider jeg dig gennem Dirga Pranayama – 3 punkts åndedrættet, en dyb indåndingsteknik, der involverer lungernes fulde kapacitet og øger tilførslen af ilt til kroppen. Dette reducerer stress og angst, mens det giver mere sundhed, vitalitet og velvære til hele vores system. Under 3-punkts åndedrættet fyldes hver del af lungerne fuldstændigt, med åndedrættet der bevæger sig ned i maven, derefter ribbenene og endelig det øverste af brystkassen. Denne dybe, langsomme vejrtrækning kan bringe op til 7 gange mere ilt ind i systemet end normal overfladisk vejrtrækning, som hovedsageligt foregår i øverste del af brystkassen, hvor meget lidt luft når ned i maven. Herefter guider jeg 3 forskellige yin stillinger for din lænd, der til tilbyder fleksion/ekstension og rotationer af lænderyggen. Forhåbentlig efterlader denne yogaklasse dig med en følelse af ro og dejlig afspænd lænderyg.

Godmorgen Yoga

Denne korte yogasekvens er god at lave lige når du vågner om morgenen, og kan endda laves i sengen inden du står op. Ligesom hunde og katte strækker sig, som det første, når de vågner om morgenen, har vores bindevæv også brug for det. Væk kroppen med disse blide stræk, og selvfølgelig kan du vende tilbage til det i løbet af dagen eller inden du går i seng. God fornøjelse.

Yoga for nakken

I denne yoga sekvens for nakken vil du blive guidet igennem alle nakkens bevægesområder. Nakken er den del af rygsøjlen, der er mest bevægelig og skal kunne tilpasse sig hovedets bevægelser. Det stille store krav til nakkens omkringliggende muskler, sener og ligamenter – deres mobilitet og stabilitet. Det er en praksis der frigør spændinger i nakke og skuldre og hjælper dig med at føle mere lethed og rummelighed i krop og sind.

Hvis du skulle opleve problemer som svimmelhed, hovedpine, utilpashed, udstrålende gener i armene eller lignende, så stop op og kom ud af stillingen igen.

Yin Yoga for ryggen

Denne yin yoga sekvens for ryggen er for alle, også for dig, der er forholdsvis ny inden for yin yoga. Du bliver guidet igennem alle ryggens bevægelsesgrader, og denne sekvens vil hjælpe med at forbedre din holdning og smidighed. Der er ikke musik til, så du har mulighed for at vælge din egen yndlings musik dertil, eller at udføre sekvensen i ro.