Chopra Center Certified Instructor

YOGA & MEDITATION

Lær at meditere

Meditation
LÆS MERE HER

Yogasæson 4. kvartal 2020

TILMELD DIG HER

Online yoga videoer

FLERE ONLINE YOGA VIDEOER

Yin Yoga for lænden

I denne lille yogaklasse guider jeg dig gennem Dirga Pranayama – 3 punkts åndedrættet, en dyb indåndingsteknik, der involverer lungernes fulde kapacitet og øger tilførslen af ilt til kroppen. Dette reducerer stress og angst, mens det giver mere sundhed, vitalitet og velvære til hele vores system. Under 3-punkts åndedrættet fyldes hver del af lungerne fuldstændigt, med åndedrættet der bevæger sig ned i maven, derefter ribbenene og endelig det øverste af brystkassen. Denne dybe, langsomme vejrtrækning kan bringe op til 7 gange mere ilt ind i systemet end normal overfladisk vejrtrækning, som hovedsageligt foregår i øverste del af brystkassen, hvor meget lidt luft når ned i maven. Herefter guider jeg 3 forskellige yin stillinger for din lænd, der til tilbyder fleksion/ekstension og rotationer af lænderyggen. Forhåbentlig efterlader denne yogaklasse dig med en følelse af ro og dejlig afspænd lænderyg.

Online meditationer

FLERE ONLINE MEDITATIONER

Nadi Shodhana, vekselåndrdrættet, en en åndedrætsteknik der afbalancerer energistrømmen i nadierne, de subtile energikanaler og sikrer et jævnt flow af prana igennem kroppen. Det er en enkel form for vejrtrækningsøvelse, der er egnet både for begyndere og trænede udøvere af Pranayama. Nadi Shodhana beroliger sindet og forløser akkumuleret stress. Den skaber balance og mellem højre og venstre hjernehalvdel, som svarer til de logiske og følelsesmæssige sider af vores personlighed. Når du træner Nadi Shodhana eller en hvilken som helst pranayama-teknik, skal du altid huske vigtigheden af at bevæge dig langsomt og opmærksomt gennem øvelserne for at få de fulde fordele. Pranayama bør aldrig skyndes eller forhastes igennem. Hvis du på et hvilket som helst tidspunkt begynder at opleve åndenød eller svimmelhed skal du stoppe og vende tilbage til din normale vejrtrækning, og sørg for at blive siddende, indtil det passerer.