Chopra Center Certified Instructor

YOGA – MEDITATION – AYURVEDA

Lær at meditere i efterårsferien

Meditation

Torsdag d.21. oktober kl. 15.30-17.30

Fredag d.22. oktober kl. 15.30-17.30

Søndag d.24. oktober kl. 13.00-15.00

LÆS MERE HER

.

TILMELD DIG HER

Yoga november – december 2021

.

Tilmelding fra 15. oktober.

Oplev Yoga og den magiske energi på smukke Vrejlev Kloster
I Vrejlev Klosters eventyrlige Riddersal, vil din krop og dit sind blive forkælet med dejlig nærende yoga. Så giv dig selv en dag, hvor du får lov til at stoppe op, omfavne dig selv og blot være.
Det bliver en dag med selvkærligt nærvær, hvor du får lov til at synke dybt ind i kroppen og være med alle de fornemmelser og følelser der er til stede. Du bliver bevidst om at skabe rummelighed i både krop og sind, for at du bedre kan være med det, der er.
Dette vil vi udforske gennem yogaens univers, via åndedrætsarbejde såvel som blide yogaflow samt groundende og nærende yin yoga, afspænding og yoga nidra.
Alle kan deltage uanset erfaring, og der undervises i et roligt tempo.

.

Plan for dagen:
10:00 Velkomst samt te & juice
10:15 Yoga flow
11:45 Frokost; lækre lokalt lavede salater – evt. gåtur i klosterhaven
13:00 Yin yoga og yoga nidra (liggende meditation)
15:00 Afslutning: kaffe og te samt et stykke brød med den helt unikke Vrejlev Klosterost.
Herefter er du velkommen til at gå en tur rundt klosterets område, der er en dejlig rute på 5 km.
Vi håber, du vil give dig selv denne helt unikke oplevelse det bliver, at lave Yoga på Vrejlev kloster en lørdag i november.
Hvad skal du medbringe:
Yogamåtter, yogablokke samt øjenpuder vil være til rådighed, men du er meget velkommen til at medbringe dit eget udstyr.
Derudover vil det være en god ide at medbringe et tæppe, en varm trøje og en pude.
Din investering for denne unikke oplevelse: 795 kr.
Ved tilmelding efter d.1. november stiger prisen til 995 kr.
TILMELD DIG HER

Online yoga videoer

FLERE ONLINE YOGA VIDEOER

Yin Yoga for lænden

I denne lille yogaklasse guider jeg dig gennem Dirga Pranayama – 3 punkts åndedrættet, en dyb indåndingsteknik, der involverer lungernes fulde kapacitet og øger tilførslen af ilt til kroppen. Dette reducerer stress og angst, mens det giver mere sundhed, vitalitet og velvære til hele vores system. Under 3-punkts åndedrættet fyldes hver del af lungerne fuldstændigt, med åndedrættet der bevæger sig ned i maven, derefter ribbenene og endelig det øverste af brystkassen. Denne dybe, langsomme vejrtrækning kan bringe op til 7 gange mere ilt ind i systemet end normal overfladisk vejrtrækning, som hovedsageligt foregår i øverste del af brystkassen, hvor meget lidt luft når ned i maven. Herefter guider jeg 3 forskellige yin stillinger for din lænd, der til tilbyder fleksion/ekstension og rotationer af lænderyggen. Forhåbentlig efterlader denne yogaklasse dig med en følelse af ro og dejlig afspænd lænderyg.

Online meditationer

FLERE ONLINE MEDITATIONER

Nadi Shodhana, vekselåndrdrættet, en en åndedrætsteknik der afbalancerer energistrømmen i nadierne, de subtile energikanaler og sikrer et jævnt flow af prana igennem kroppen. Det er en enkel form for vejrtrækningsøvelse, der er egnet både for begyndere og trænede udøvere af Pranayama. Nadi Shodhana beroliger sindet og forløser akkumuleret stress. Den skaber balance og mellem højre og venstre hjernehalvdel, som svarer til de logiske og følelsesmæssige sider af vores personlighed. Når du træner Nadi Shodhana eller en hvilken som helst pranayama-teknik, skal du altid huske vigtigheden af at bevæge dig langsomt og opmærksomt gennem øvelserne for at få de fulde fordele. Pranayama bør aldrig skyndes eller forhastes igennem. Hvis du på et hvilket som helst tidspunkt begynder at opleve åndenød eller svimmelhed skal du stoppe og vende tilbage til din normale vejrtrækning, og sørg for at blive siddende, indtil det passerer.