SkagenYoga studie forår
Chopra Center Certified Instructor

Yoga & Meditation 

Yin yoga ved Vippefyret på Sønderstrand

Kom og vær med til den skønneste start på dagen ved Vippefyret på Sønderstrand i Skagen hver onsdag og lørdag kl. 8.00-9.00 hele sommeren sålænge vejret er med os.

Mens byen langsomt vågner, starter vi dagen med den blideste yin yoga i de absolut smukkeste omgivelser, under åben himmel, bølgebrus og duften af sand og vand.

Hvis du har lyst, er vi flere der slutter yogaen af med en dukkert i bølgen blå.

Medbring blot et tæppe og evt. en flaske vand.

Pris og tilmelding:

Det koster 50kr. at deltage og kan betales kontant eller på mobilepay: 26 13 95 36

Der er ingen tilmelding, så du kan bare dukke op de dage det passer dig.

Hold øje med hjemmesiden og facebook siden, da der sansynligvis vil bliver flere dage med strandyoga.

Gratis yoga videoer

Yin Yoga for lænden

I denne lille yogaklasse guider jeg dig gennem Dirga Pranayama – 3 punkts åndedrættet, en dyb indåndingsteknik, der involverer lungernes fulde kapacitet og øger tilførslen af ilt til kroppen. Dette reducerer stress og angst, mens det giver mere sundhed, vitalitet og velvære til hele vores system. Under 3-punkts åndedrættet fyldes hver del af lungerne fuldstændigt, med åndedrættet der bevæger sig ned i maven, derefter ribbenene og endelig det øverste af brystkassen. Denne dybe, langsomme vejrtrækning kan bringe op til 7 gange mere ilt ind i systemet end normal overfladisk vejrtrækning, som hovedsageligt foregår i øverste del af brystkassen, hvor meget lidt luft når ned i maven. Herefter guider jeg 3 forskellige yin stillinger for din lænd, der til tilbyder fleksion/ekstension og rotationer af lænderyggen. Forhåbentlig efterlader denne yogaklasse dig med en følelse af ro og dejlig afspænd lænderyg.

FLERE GRATIS YOGA VIDEOER

Husk at abonnere på vores Youtube kanal, så vil du automatisk få besked når der kommer nyt indhold.

ONLINE UNIVERS

Gratis meditationer

Nadi Shodhana, vekselåndrdrættet, en en åndedrætsteknik der afbalancerer energistrømmen i nadierne, de subtile energikanaler og sikrer et jævnt flow af prana igennem kroppen. Det er en enkel form for vejrtrækningsøvelse, der er egnet både for begyndere og trænede udøvere af Pranayama. Nadi Shodhana beroliger sindet og forløser akkumuleret stress. Den skaber balance og mellem højre og venstre hjernehalvdel, som svarer til de logiske og følelsesmæssige sider af vores personlighed. Når du træner Nadi Shodhana eller en hvilken som helst pranayama-teknik, skal du altid huske vigtigheden af at bevæge dig langsomt og opmærksomt gennem øvelserne for at få de fulde fordele. Pranayama bør aldrig skyndes eller forhastes igennem. Hvis du på et hvilket som helst tidspunkt begynder at opleve åndenød eller svimmelhed skal du stoppe og vende tilbage til din normale vejrtrækning, og sørg for at blive siddende, indtil det passerer.

FLERE GRATIS MEDITATIONER

Husk at abonnere på vores Youtube kanal, så vil du automatisk få besked når der kommer nyt indhold.

ONLINE UNIVERS