YIN YOGA

Yin Yoga er en beroligende, helende praksis, der lader kroppen komme ind i en dyb oplevelse af afslapning og ro. Den bearbejder dit bindevæv og beroliger dit nervesystem.
Yin Yogaen er langsom, blød og passiv, og vi bliver i stillingen længere tid, end vi normalt ville gøre i klassisk Hatha yoga. Den fokuserer på bindevævet og nervesystemet, som giver sig over tid. Yin Yogaen kan derfor være med til, på en sikker måde at øge bevægeligheden og mobiliteten i dine led.

Tilmeld dig her

HATHA YOGA

Hatha yoga er et gammelt indisk system, som hjælper kroppen og hovedet med at finde fred, og forbereder os til en dybere spirituel praksis som ex. meditation.
I Hatha yoga vil vi arbejde med forskellige åndedrætøvelser og arbejde hele kroppen igennem med stillinger vi kan holde op til 8-12 åndedræt. De åndedræt vi bruger er rolige og lange. Det er statisk muskelarbejde vi abejder med og lange dybe stræk, der vil øge vores fleksibilitet. I Hatha yoga handler det om at lytte til sin krop, at mærke efter og ikke gå for langt ind i stillingerne fra en start, for de bliver som sagt holdt i et stykke tid. Det er altid bedre at starte lidt let, og så kan man altid trække vejret og med hver vejrtrækning måske gå lidt dybere. I denne Hatha yoga praksis er det hverken muskler eller smidighed der er vigtigt, men vores mentale tilstand, og hvordan vi arbejder med den, når kroppen måske bliver lidt udfordret. Hatha yoga hjælper os med at opbygge bevidsthed på måtten, i vores egen krop og i vores eget hoved.
Alle niveauer er velkommen.

Tilmeld dig her
Børneyoga hos Skagen Yoga

POWER YOGA

En mere dynamisk form for yoga, hvor du får varmen og pulsen op! Yogastillingerne udføres i et hurtigt tempo, og der er fokus på at skabe flow.

Tilmeld dig her

BØRNE YOGA

Leg og brug af alle sanser er udgangspunkt for yogaøvelserne. Med børneyoga skabes større kropsbevidsthed, ro og balance hos barnet – og det skal samtidigt være sjovt

Tilmeld dig her

ASHTANGA YOGA

I ashtanga yoga arbejder vi med Hatha yoga stillinger, som hver holdes i 5 åndedrag, og udføres i den sammen rækkefølge hver gang. Åndedragene foregår i roligt tempo og det er netop åndedrættet der bestemmer, hvor hurtigt eller langsomt du laver bevægelserne. Vi arbejder med smidiggørelse og styrkelse af kroppen samt en udjævning af ubalancer og asymmetrier i kroppen, forbedret kondition, forøget kropsbevidsthed og et roligt og afbalanceret sind. Effekten af stillingerne afgøres ikke af, hvor dybt du kommer ind i stillingerne, men af hvor meget du arbejder med sig selv i forhold til de grænser, som din krop naturligt sætter.
På denne klasse vil du blive guidet gennem serien verbalt, visuelt og med “hands on” facilitering, hvis du ønsker.

Ingen hold pt